Thursday, November 1, 2012

Bukan Ku Tak Sudi

Maafkan segala kekhilafan ku..
Bukan ku tak sudi menerimamu..
Namun hatiku perlu dijaga..
Mungkin ini jalan terbaik..
Untuk ku bermujahadah..
Mendukung panji-panji.. 
Bergelar wanita solehah..
Menuju jannah-Nya..
Maafkan aku, lepaskan lah aku..
Aku ingin menjadi sebutir mutiara..
Tersimpan rapi di dalam bekas kaca..
Kilaunya terjaga tidak akan pudar..
Tidak akan mampu digapai.. 
Tidak akan mampu disentuh..
Tidak akan mampu dimiliki..
Hanya yg benar2 layak mampu mengambilnya..
Dengan cara paling mulia..
Namun bukan sekarang masanya..
Maafkan aku wahai mujahid..
Aku ingin mencari cinta yg lain..
Cinta yg tidak menyakitkan..
Cinta yg membuatku tenang..
Cinta yg lebih agung dari cintamu..
Cinta yg memberi ku kebahagiaan hakiki..
Itulah Cinta TerAgung...Cinta Ilahi..

~Disebalik kesabaran terselit keindahan~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...