Saturday, September 29, 2012

Yang mana satu pilihan kalbu??

Antara Cinta dan Cita-cita


altMalam itu aku tidak dapat melelapkan mata. Mataku menjadi liat untuk ditutup. Aku sendiri tidak tahu malapetaka apa yang sedang menganggu jiwa dan benak fikiranku ini. Peluh oleh hangat malam kian deras mengalir keluar dari liang-liang roma. Tilam yang menjadi lapik tubuhku mula terasa basah. Malam kian hitam dan pekat seperti kopi '0' atuk.
Aku perlu memilih antara dua, cinta atau pelajaran. Memilih cinta bermakna aku akan mengundang kegagalan sekiranya gagal mengawal diri. Memilih pelajaran bermakna aku akan dapat mengejar impian menjadi seorang juruterbang. Memilih kedua-duanya?

Read More
http://www.iluvislam.com/karya/cerpen/4963-kembalikan-semangatku.html

 Artikel iluvislam.com
~Disebalik kesabaran terselit keindahan~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...